måndag 19 november 2007

Garnfrossa

Hela postlådan var mycket riktigt full i garn idag, både från Yll o Tyll och från Garnhärvan.
Bla mitt livs första handpainted yarn-garn och shetlandsull till min bytesväska som jag nästan glömde bort att jag skulle göra.
Jag vill sticka allt nu på en gång, men det går ju inte så jag slutspurtar med tvåändsstickningen den här veckan (kursen avslutas på torsdag det är inte klokt vad tiden går fort) och sen är det fritt fram för nya projekt. Fast jag var ju tvungen att börja med väskan för att jag inte ska glömma bort den igen eller nåt.... ;)

Imorgon ska jag skicka mitt sista hemlispaket för den här omgången iaf , fin fint garn och lite handgjort pyssel får du den här gången hemlis bara så att du vet.

Jag är sjuk igen. Bajstråkigt, men ikväll kommer mannen hem och imorgon ska vi förhoppningsvis hämta våran nya säng och sen ska jag pyssla och pynta och städa i sovrummet, så jäkla sweet! Sen kanske det äntligen blir lite fart på det där vävandet också.
Till helgen kommer systerdottern och vi ska adventspyssla, mysigt värre, dags att ta hand om den här spirande förkylningen med andra ord.

(Vad tyckte jag egentligen om det där handpainted yarn-garnet då? I'm in löööve. Jag måste nästan nysta det tilltänkta mössgarnet redan ikväll så att jag bara kan kasta mig över det sen när jag får. Fast en mössa behöver man ju alltid och snabbt går det också hummm jag kanske får börja på mössan ändå trots allt...)

1 kommentar:

Eva i Halmstad sa...

Du mår säkert bätte om du "får" börja på mössan, tror du inte de.
Ha de bra lycka till med sängen, Eva.