fredag 24 augusti 2007

Stickgalenskapen

Kommer ni ihåg när jag var så där duktig och bara stickade på mina tvåändsstickade ärmar? Jag måste ha samlat på mig ett uppdämt behov av att påbörja nya projekt för nu känns det inte som att jag kan stoppa mig själv. Jag skulle ju köpa stickor idag, men väl inne i affären såg jag att det var utförsäljning på sockgarn och vips hade jag två ljuvligt rosa nystan av tvivelaktig kvallité i min ägo. Så kan det gå. Jag köpte stickorna också om någon undrar.

Väl hemma igen med stickor och garn fick jag ju lov att provsticka lite...
Hittills ikväll så har mitt provstickande resulterat i ett par påbörjade benvärmare till min syster i svart on line supersocke, jag använder spetsmönstret från "Snowflake lace socks" från magknits , ett par egenkomponerade toeup's i det nyinköpte rosa akryl/ull/nylon-garnet Sok-Let och ett prov på dödskallemuddar till systerdottern, även de i svart och vit online supersocke.
Dessutom har jag ju en påbörjad silkessjal och en ulltröja som är långt ifrån klar.
Jo rå så att...

Men vad ska en stackars kvinna ta sig till då när hennes man bara jobbar och alla andra har fullt upp med sitt? Klart man måste sticka lite. :)
Imorgon är det trädgårdsarbete som gäller och friidrotts-VM, yeahy! Sen kanske det blir ett par räta och några aviga också, man kan aldrig så noga veta... :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hi! Quick question that's entirely off topic. Do you know how to make your site mobile friendly? My web site looks weird when viewing from my apple iphone. I'm trying to
find a theme or plugin that might be able to
resolve this issue. If you have any recommendations, please
share. Appreciate it!

Also visit my weblog book of raw spielen