onsdag 15 augusti 2007

Ensamma hemma

Nu är det bara vi brudar här hemma, mannen är borta och jobbar och Meja löper så Charlie har fått åka hem till min mamma och pappa. Det är tomt men samtidigt har jag all tid och allt utrymme i världen för nya projekt. Så här ser mina tvåändsstickade muddar ut för tillfället, jag hade ju tänkt brodera på dem men nu vet jag inte riktigt, det blev väldigt fin även utan. Hum... jag tar nog och stickar ett par sockor till systersonen medans jag tänker, jag måste ju ha en tv-stickning pågång nu när jag är själv och formligen kan vältra mig i engelska tv-produktioner... ;)

4 kommentarer:

Clara sa...

Jättefina utan broderier och säkert väldigt fina med också. Det är ett svårt beslut kan jag tänka mig...

Agata sa...

Härlig kant! Hur gör du den?

Dödergök sa...

Tack så mycket! Jag har inte bestämt mig än om det blir några broderier eller inte, den som lever får se...

Agata! Jag lindade små garntofsar runt två fingrar sen vek jag den på mitten och sydde fast längs med kanten, sen klippte jag upp tofsarna och friserade dem till önskad form. Resultatet blir som flossa men går snabbare och är lättare att göra.

Anonym sa...

Jättefina pulsisar! Kul kant!
Blir säkert fina med broderier också, men är hur fina som helst utan...

De rosenstickade ärmarna härunder är ljuvliga!