lördag 1 september 2007

Den perfekta julklappen

Det var roligt att jobba ju.

I sann galen anda påbörjade jag ett nytt projekt ikväll, en nätkasse i överblivet turkost bomullsgarn. Jag har velat ha en väldigt länge men jag trodde att man måste virka och då har jag inte riktigt orkat, men sen läste jag på Stick å brinn! :s blogg om stickade nätkassar och då hade jag inte längre någon ursäkt. Om den blir bra (naturligtvis orkade jag inte följa något mönster eftersom det skulle innebära att jag måste låna någons skrivare utan jag freestylar lite) känner jag på mig att det blir årets julklapp, till alla! Perfekt att bära hem julapelsinerna i.
Nu måste jag verkligen sova för imorgon bär det av till Rättvik med Å, man och hundar, skojs!

1 kommentar:

Agata sa...

Det låter jättespännande med en stickad nätkasse. Själv knogar jag på med min candle flame. Det tar tid, men blir väldigt fint omjagfårsägadetsjälv.