torsdag 28 juni 2007

Jag minns mitt 80-tal

Ja då var den klar då, min 80-tals sjal. Mönstret kommer från Garnstudio/Drops och garnet kommer från min mormors lager, det är någon läskig akrylmohair men jag gillar det ändå. Specielt färgen och specialt i kombination med gult, så härligt smaklöst! Det är oftast så här jag använder mina sjalar för övrigt har inte riktigt fått kläm på det där med att bära dem över axlarna än, men en hjärtevärmare skulle jag gärna sticka mig och knyta i kors på bröstet, det är riktigt fint tycker jag. Nästa sjal till mig själv ska antingen vara en supertunn spetssjal eller en i svart alpacka med pärlstickade muddar (ni kommer att förstå när ni ser den.)
Här hänger Dollys blus, L ska vara en lite mer jordnära country-Dolly men lite amerikanskt färgade paljetter ska limmas på den här skapelsen innan den är klar.

5 kommentarer:

Agata sa...

Men den där var ju snygg! Dolly känns lite mer tutt-ilägg och blingbling. Men det kan kanske lite paljetter lösa...

Anonym sa...

Åh, glöm inte att fota Dolly blusen när allt blänk är på och den är fylld med människa :)
Smaklöst är härligt, jag får vissa ryck ibland då vill jag fixa till nbåde det ena och andra, men jag har på nåt sätt "ramlat ur" allt galet, vill in igen men vet inte hur, numera sunkar jag mest omkring.
Ang sjal om axlarna så varför inte använda sjalnål ? Fast det kanske inte är det som är kruxet.

Anonym sa...

Så där har jag också sjalar, men ska komma ihåg Dandelions tips med en sjalnål, eller en brosch. Jag tycker att den ser jättehärlig ut och inte det minsta smaklös, snygg till gult som du sa.

Dödergök sa...

Tack för era kommentarer och tips! Jag har ingen sjalnål men det står på listan över saker att göra/köpa.

Det jag menar med smaklöst är egentligen bara riktat till mig själv, att jag behöver vara lite mer galen och färgglad!

lillstrumpa sa...

Jag har också oftast mina sjalar sådär virade runt halsen, det tycker jag ser bäst ut (fast så har jag ju inga sjalar med fantastiska spetsmönster heller. Än iaf :)

Smaklöst eller inte, jag tycker det var coola pigga färger på din sjal i all sin 80talsprakt!