tisdag 26 juni 2007

Dödergök + Dolly = sant

Så här är det med Dolly, vännen L ska vara Dolly Parton på en maskerad till helgen och jag har fått den stora äran att sy en Dolly-värdig blus av en gammal herrskjorta. Med bling och uringning och puffärmar och allt. Jag blir fnissig bara av tanken. Hoppas att jag är lika fnissig när eftermiddagen är slut.

Det har varit en sån där bra morgon idag, vaknade före sju och åt jordgubbar och fil till frukost.
Sen stickade jag en mönsterrapport på bytessjalen och efter det gick jag ut på morgonpromenad med hundarna och Å. I skogen minsann. Det var lugnt och skönt med lite fågelkvitter så där på morgonkvisten men det var mygg också. Nu ska jag fräscha till mig för jag ska bli bjuden på lunch av Dolly Parton, det ni! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Aha, då förstår jag. Låter spännande, hoppas på att få se skapelsen när den är klar.

Byian sa...

Vilken ära. Ett uppdrag som man inte kan anförtro vem som helst.