söndag 13 maj 2007

Längs min barndoms stigar

Vi tog bilen ut till min barndoms by och gick söndagspromenad längs min barndoms stigar. Vi gick ner till sjön där morfar och jag tillbringat oändliga sommarkvällar i våran gammla eka. Allt såg både bekant och annorlunda ut. Vi gick förbi mormor och morfars hus och huset där jag bodde mina första fem år. Mannen och jag insåg åter igen att vi vill ut på landet. Drömhuset (det finns flera men ett utav dem) ligger i min barndoms by, på en kulle med utsikt ner över ån och ut över fårhagar. Äppel och päronträden blommade och det gjorde lite ont i hjärtat.

Jag har i ett ögonblick av total galenskap anmält mig till både ett sock och ett vant-byte anordnat av www.stickamera.se jag är helt uppspelt! Här ska stickas gotländska vantar och strumpor med spets/flät mönster. Ska bli spännande att se vad mina byteskompisar gillar för färger och material, båda bytena är fortfarande öppna för anmälningar så haka på galenskapen ni med vettja! :) Jag känner mig inspirerad av det här (se bilderna) för tillfället och ett vantbyte kändes som handen i handsken (haha) eftersom jag inte riktigt kan motivera ytterligare ett par vantar till mig själv...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja,Jeg drømmer også om at bo på landet..Og helst også tæt på vandet! Smukke vanter.

Anonym sa...

Landet vore det ultimata.
Det vore jättekul att vara med i tex vantbytet men jag är ju inte så bra på stickning så det skulle kännas lite taskigt mot den som skulle få de jag gjort.
För det är väl enbart stickat som gäller i bytet eller är det just vante/socka ?

Anonym sa...

Det är precis sådana vantar som jag vill sticka då jag har lärt mig! Jättevackra!