fredag 4 maj 2007

30-års kris

Idag insåg jag vad det är för fel på mig, jag har en 30-års kris. Jag som inte ens trodde att det fanns på riktigt. Men jo rå så att nog är det så alltid. Kul. Jag fick genast ett akut behov av att trösta mig med det här http://garnharvan.se/popup_image.php/pID/179 Hur mycket tror ni att jag behöver till en långärmad gles båtringad tröja med raglanärm?



Tack för alla kommentarer som jag fått angående mina färdiga objekt och bloggen i största allmänhet. Jag blir jätteglad ska ni veta.
Fick en fråga om det var strävt med trästickor men det är det inte alls, inte mina iaf. Nu är de i och för sig vaxade och jag har hittills bara stickat med glatt lingarn men nej det kärvar inte alls. De är helt underbara på alla sätt och vis, mitt bästa köp på länge.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj krisar du ?
Jag tror jag missade min 30 års kris eller så har jag krisat hela vägen, jag vet inte.
Krisar man så behöver man nog trösta sej med det man känner känns bäst, själv har jag lite svårt för sånt där luddigt garn men det är jag det.
Trästickorna var ju så fina att man skulle kunna sätta upp dom på väggen och det du stickat i lin i förra inlägget var skitfint.

Anonym sa...

Häromdan gick jag och pratade med en klasskompis (23 år gammal) om ålder och jag flämtade verkligen till när jag insåg att jag skulle fylla 29 i höst. OJ liksom, hur gick det till?!

Men till det viktiga - garnet!
Pinchenette är jättetrevligt att sticka med! Det har samma antal meter per gram som Rowans Kid Silk Haze, så du kan kolla på tröj-mönster för KSH för att få en uppfattning om hur mycket som behövs.