måndag 9 april 2007

Vinter igen

Jag fryser idag. Kanske har det något att göra med att hela världen var vit när jag vaknade i morse. Nu är världen mest våt och slaskig men huga vad kallt det är. Det är väldigt golvkallt i vårat gamla kulturhus, specielt när man inte eldar vilket vi inte gör idag pga vedbrist, det är väl den enda nackdelen med vårat boende. I brist på ved stickar jag raggsockor av lite rester jag hade liggande. Jag har slitit ut mina tjocksockor nämligen.


Annars gör jag inte så mycket idag, Å och jag tog en kall promenad och pratade barndomsminnen så vi skrattade oss varma, sen dess har jag mest suttit under filten i soffan och tittat på tv och stickat ett par varv på raggsockorna.


Inom en timme eller så tänker jag koka risgrynsgröt, kanske kokar jag lingonsylt också, det beror lite på. En sak är i alla fall säker, ikväll tittar jag på absolut sista delen av "I mördarens spår", helt sanslöst bra!

Inga kommentarer: