torsdag 25 januari 2007

Pannbandsproblem


Idag har min syster varit här och flätat i mina dreads, så här fint blev det!
Jag trivs jätte bra i mitt fejkade ullhår och färgen är perfekt (i mitt tycke alltså) men det uppstod ett litet problem. Jag har ingen mössa som håret får plats i! Jag har ett längre tag nu funderat över pannband men det känns liiite för tantigt och sportigt för mig, men sen hittade jag det här http://www.knitty.com/ISSUEwinter06/PATTcalorimetry.html och det här http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=86&d_id=10&lang=se och då började en idé formas i mitt huvud. Jag vill göra en kombination av dom här två mönstren, jag vill ha strukturen från drops och formen och knappen i nacken från knitty. Grönt och fluffigt och supermjukt ska det vara. Får se om det går att lura i väg mannen på en garnköpartur imorgon eftermiddag efter jobbet. Nej nu måste jag sova om jag ska orka gå ut med meja 6:30 imorgon.
Tjabba!

1 kommentar:

Anonym sa...

Himmel så häftigt....! Är det verkligen inflätad ull?
Hur långt hår har du själv?
Det här var något att "bita i" för en gammal frissa som mig...